HISTORIA MARKI
Początki marki sięgają 1935 roku. Jej nazwa to akronim powstały z połączenia niemieckich słów Sattel (pol. siodło) i Lederwaren (pol. wyroby skórzane), bo to właśnie te produkty leżą u podstaw jej obecnej oferty.
W 1948 roku reforma monetarna zapoczątkowała nową erę w historii firmy, która od tamtej pory musiała skupić się głównie na produkcji pokrowców i toreb na sprzęt fotograficzny dla marki AGFA. Sportowy charakter zyskała ona dzięki współpracy tapicerów i rymarzy, którzy w znacznej części sami byli młodymi pasjonatami gór. To oni własnymi rękami wytwarzali pierwsze materiały przeznaczone do produkcji odzieży i sprzętu wspinaczkowego, testując je potem w prawdziwie górskich warunkach i udoskonalając na własne potrzeby.
Pierwszym stricte outdoorowym produktem marki, który przyniósł jej międzynarodowe uznanie były kijki narciarskie z drewna orzechowego - ogromne zainteresowanie, jakim się cieszyły umożliwiło zaistnienie marki na rynku sportowym.
Na potrzeby wspieranej przez SALEWA ekspedycji Hermanna Hubera w łańcuch Cordillera Blanca w Andach, marka wyprodukowała wyjątkowy model plecaka o nazwie Andes. Później, oferta poszerzona została o sprzęt do wspinaczki lodowej: czekany oraz klasyczne, lekkie raki z pełną regulacją, które wyznaczyły nowe standardy w segmencie sprzętu górskiego. Produkcja tulejowej śruby lodowej, będącej dzisiaj standardowym produktem na rynku sportów górskich, w latach 60-tych przyniosła marce światowe uznanie i miano lidera. Wciąż jednak brakowało symbolu, który połączyłby wszystko w całość i nadał innowacyjności odpowiednią oprawę.
I tak w 1979 roku pojawił się Orzeł - symbol siły w dziedzinie jakości i funkcjonalności oferowanych produktów. 1979 to również rok pojawiania się namiotu Sierra - wieloletniego bestsellera SALEWA. Za najwyższą jakością produktów marki stoi gromadzone latami doświadczenie oraz wieloletnia ścisła współpraca z takimi sławami jak Reinhold Messner, Hans Kammerlander, Kurt Albert czy Christoph Hainz.
W 1990 roku markę przejął Heiner Oberrauch wraz ze swoją grupą OberAlp, a jej siedzibę przeniesiono z niemieckiego Aschheim do włoskiego Bolzano. Kolekcję poszerzono o super lekkie produkty: najlżejszy wtedy na świecie kask Helium, karabinek Sub 33 (33 g) oraz ważącą mniej niż 350 g kurtkę Ultra Jacket.
W 2002 roku, w Finale Ligure swoje podwoje otworzył pierwszy firmowy sklep SALEWA. Trzy lata później marka wzbogaciła swoją ofertę o obuwie i kontynuowała ekspansję, otwierając w 2007 roku filie w Boulder (Colorado), Korei Południowej i Polsce. Sukces przypieczętowało powstanie nowej, nowoczesnej i ekologicznej siedziby marki, w której znajduje się m.in. ścianka wspinaczkowa o wysokości blisko 20 m.
Dzisiaj, SALEWA to ceniona przez profesjonalistów prestiżowa marka, której produkty dostępne są w 30 krajach i 2500 sklepach na całym świecie. Oferta marki skierowana jest do miłośników sportów outdoorowych, ludzi gór, sportowców zarówno na poziomie amatorskim, jak i prawdziwych profesjonalistów. Jest to marka z tradycjami, dynamicznie rozwijająca się, by jak najlepiej sprostać wyzwaniom niesionym przez współczesność. Pragniemy, by nasza odzież podnosiła komfort użytkowania podczas uprawiania promowanych przez nas aktywności, pozwalając tym samym wszystkim entuzjastom outdooru na czerpanie jeszcze większej radości z aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu, a sportowcom i profesjonalistom – na realizację wymarzonych ekstremalnych celów. Wierzymy, że dzięki ścisłej współpracy z ekspertami poszczególnych dziedzin oraz stałemu zaangażowaniu w życie i rozwój społeczności sportów górskich, jesteśmy odpowiednio przygotowani, by udoskonalać naszą ofertę tak, by spełniła ona wszystkie, nawet najbardziej zaawansowane wymagania naszych klientów.